Handelsbetingelser B2B

Oekoladen.dk ejes og drives af Økoladen ApS.

Info om Økoladen:
Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev 
4760 Vordingborg 
Email: kundeservice@oekoladen.dk 
Telefon: 55 89 32 12
CVR: 59 70 28 15

Betaling
B2B kunder tilbydes to betalingsmuligheder. Kortbetaling undtaget forbrugsforening. Kortbetaling medfører 5% kontantrabat via b2b.oekoladen.dk. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Der tilbydes også kreditbetaling 8 dage netto. Som B2B kunde må Forbrugsforeningskortet ikke benyttes ved betaling. 

Økoladen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Priser
Alle priser i webshoppen er i danske kroner (DKK). De viste priser eksklusive moms.

Levering
Vi vil i de fleste tilfælde kunne sende varerne 1-2 dage efter din bestilling. Ved sæsontravlhed kan der i nogen særlige tilfælde gå 5-6 hverdage fra ordretidspunktet.

Økoladen sørger for levering med Post Danmark (medmindre andet angives) til modtager på den dato der er ønsket i bestillingen. 
Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. 
Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. 
Post Danmarks kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. 
Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. 
Økoladen kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Danmark. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Økoladen naturligvis en ny leverance uden beregning. 

Levering til Bornholm og visse småøer kan i nogle tilfælde vare 2 dage. Økoladen tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette. 

Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet uden særskilt aftale.

B2B kunder tilbydes fragtfri levering til Danmark levering såfremt ordren overstiger kr. 2.000 ekskl. moms.

Fortrydelsesret:

Da chokolade er en fersk fødevare, der hurtigt bliver forringet, er chokolade ikke omfattet af fortrydelsesretten, jf. forbrugeraftalelovens §18, stk. 1, nr. 4.o

Økoladen yder reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl der opstår som følge af forkert opbevaring hos kunden, eller lignende.  I forbindelse med reklamationssager afholder Økoladen rimelige udgifter til retunering. 

Opbevaring:
Vi anbefaler, at vores varer opbevares mellem 11 og 18 grader.

Reklamation og varereturnering:
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til: 

Økoladen ApS
Ugledigevej 95, Ørslev 
4760 Vordingborg 
Email: kundeservice@oekoladen.dk 

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. 

Klageadgang
Hvis De ønsker at klage over en vare eller et køb, skal de rette henvendelse til mail@oekoladen.dk. Her sidder vores kompetente medarbejdere klar til at hjælpe Dem.
De kan også benytte nedenstående link som er EU-kommissionens online klageportal. Denne benyttes dog primært hvis du har bopæl uden for Danmark. Linket findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Refusion:
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen.